با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، بحث مشاغل اینترنتی و کسب درآمد از وبلاگ و وب‌سایت قوت بیشتری به خود گرفته است. از رونق افتادن بازار فیزیکی و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا برای ایجاد کسب و کار در آن از یک سو، و استقبال مردم از محصولات و سرویس‌های اینترنتی از سوی دیگر، موجب شده تا برخی به سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار در چنین فضایی ابراز تمایل کنند.

با این وجود طی سال‌های اخیر با افزایش رقابت در میان سایت‌های تجاری هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری وب‌سایت نیز افزایش یافته است. با این وجود همه‌چیز تنها به پول ختم نمی‌شود. بخشی از این درآمدزایی به خلاقیت و مهارت شما نیز بازمی‌گردد، به‌طوری که امروزه عدۀ بسیاری در داخل و خارج از کشور با استفاده از وبلاگ‌های خود و با هزینه‌ای بسیار کم به کسب درآمد مشغول‌اند.

در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل کاملاً جا افتاده است و عدۀ زیادی از این طریق مشغول کسب درآمد هستند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وبلاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که باید نرسید، اما عده‌ای توانستند از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند. وبلاگ یک پزشک نمونه بسیار خوبی برای این موضوع است.

اگر کسب درآمد از وبلاگ نویسی دغدغه اصلی این روزهایتان است، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه می‌توانید از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید. اما پیش از هر چیزی به باد داشته باشید که: